, ,

Legge til og administrere produkter

Her forklarer vi deg hvordan du legger til og administrer dine produkter i nettbutikken

Legge til et produkt.

Før du legger til ditt første produkt, la oss bli kjent med hvordan produktkategorier, koder og attributter fungerer.

Produktkategorier

Produktkategorier og tagger fungerer på samme måte som normale kategorier og tagger du har når du skriver innlegg i ditt kontrollpanel. De kan opprettes, redigeres og velges når som helst.  Dette kan gjøres når du først oppretter et produkt eller kommer tilbake og redigerer det eller kategorien / taggen spesifikt.

Attributter 

Disse kan legges til per produkt, eller du kan sette opp globale attributter for hele butikken som skal brukes (f.eks. I lagvis navigasjon).

Produkttyper

Med attributter og kategorier satt opp og lagerstyring konfigurert, kan vi begynne å legge til produkter. Når du legger til et produkt, er det første du bestemmer hvilken type produkt det er.

  • Enkelt – dekker det store flertallet av alle produktene du kan selge. Enkle produkter blir sendt og har ingen alternativer. For example, a book. For eksempel en bok.
  • Gruppert – en samling relaterte produkter som kan kjøpes individuelt og bare består av enkle produkter. For eksempel et sett med seks drikkeglass.
  • Virtuell – en som ikke krever frakt. For eksempel en tjeneste. Hvis du aktiverer dette, deaktiveres alle forsendelsesrelaterte felt, for eksempel forsendelsesdimensjoner.  Et virtuelt produkt vil heller ikke utløse fraktkalkulatoren i vogn og kasse.
  • Nedlastbar – aktiverer flere felt der du kan tilby en nedlastbar fil.  Etter et vellykket kjøp får kundene en nedlastbar fil som en kobling i e-posten om ordrevarsling.  Dette egner seg for eksempel for et digitalt album, PDF-magasin eller foto.
  • Ekstern eller tilknyttet – en som du viser og beskriver på nettstedet ditt, men som selges andre steder.
  • Variabel – et produkt med variasjoner, som hver kan ha en annen SKU, pris, aksjeopsjon osv. For eksempel en t-skjorte tilgjengelig i forskjellige farger og / eller størrelser.
  • Andre typer blir ofte lagt til av utvidelser.

Legge til et enkelt produkt

 Å legge til et enkelt produkt ligner på å skrive et innlegg i ditt kontrollpanel.

  1. Gå til WooCommerce> Produkter> Legg til produkt . Du har da et kjent grensesnitt og skal umiddelbart føle deg hjemme.
  2.  Angi et produkt Tittel og beskrivelse .
  3.  Gå til produktdata- panelet, og velg eventuelt nedlastbar (digital) eller virtuell (tjeneste).
WooCommerce Legg til produkt - kjent grensesnitt

Merk: Virtuelle produkter krever ikke frakt – en bestilling med virtuelle produkter beregner ikke fraktkostnader.

Produktdata 

Metadata for produktdata er der de fleste viktige data blir lagt til for produktene dine.

WooCommerce Simple Product - Generelt-fanen
Produktdata blir lagt til i dette panelet

Generell seksjon

  • SKU – Stock keep unit (SKU) tracks products.SKU – Stock keep unit (SKU) sporer produkter. Må være unik og skal være formatert slik at den ikke samsvarer med noen ID-er. Innleggs-ID-er er for eksempel tall, slik at en SKU kan være WS01. Det kan stå for WooShirt 01.
  • Pris
    • Vanlig pris – Varens normale / ordinære pris.
    • Salgspris – Varens rabatterte pris som deretter kan planlegges for bestemte datoperioder.  Salget utløper klokken 23:59 fra den angitte sluttdatoen.

Inventar seksjon

Inventar-delen lar deg administrere lager for produktet individuelt og definere om du vil tillate tilbakebestillinger og mer. Det gjør det mulig for deg å selge produkter og la kundene legge dem i handlekurven de kan kjøpe.

Aktiver lagerstyring må velges i Innstillinger for varelager . Ellers er bare alternativet ‘Lagerstatus’ synlig i boksen Produktdata.

Valg når lagerstyring på produktnivå er deaktivert . Du er ansvarlig for å oppdatere lagerstatusen .

Valg når lagerstyring på produktnivå er aktivert .

  • Angi lagerbeholdning, og WooCommerce administrerer automatisk lagerbeholdning og auto-oppdateringer Aksjestatus som lager, utsolgt eller på restordre.
  • Velg om du vil tillate restordrer .
  • Lav lagerterskel – Angi et nummer du blir varslet om (f.eks mindre enn 2).
  • Merk av i boksen Solgt individuelt for å begrense produktet til en per ordre

Frakt seksjon

  • Vekt – Vekten av varen.
  • Mål – Lengde, bredde og høyde for varen.
  • Fraktklasse – Fraktklasser brukes etter bestemte forsendelsesmetoder for å gruppere lignende produkter.

Lenkende produkter

Ved å bruke opp-selger og kryss-selger, kan du krysse markedsføre produktene dine. De kan legges til ved å søke etter et bestemt produkt og velge produktet fra rullegardinlisten:

WooCommerce Simple Product - fanen Tilknyttede produkter

Etter at de er lagt til, er de oppført i inputfeltet:

WooCommerce enkelt produkt - koblet produkt lagt til

Oppsalg vises på produktdetaljer-siden. Dette er produkter som du kanskje ønsker å oppmuntre brukere til å oppgradere, basert på produktet de ser på. Hvis brukeren for eksempel ser på listen over kaffeproduktene, kan det være lurt å vise vannkoker på den samme siden som en oppsalg.

WooCommerce-produkt selger opp

Krysselger er produkter som vises med handlekurven og relatert til brukerens handlevogninnhold. For eksempel, hvis brukeren legger til en Nintendo DS i handlekurven, kan det være lurt å foreslå at de kjøper en ekstra pekepinn når de kommer til handlesiden.

Gruppering – Brukes til å gjøre et produkt del av et gruppert produkt.

Attributtseksjonen

I fanen Attributter kan du tilordne detaljer til et produkt.  Du vil se en avkrysningsrute som inneholder globale attributtsett du opprettet (f.eks. Plattform)

Når du har valgt et attributt fra valgboksen, klikker du på legg til og bruker vilkårene som er knyttet til det attributtet (f.eks. Nintendo DS) på produktet. Du kan skjule attributtet på fronten ved å forlate den synlige avmerkingsboksen.

Egendefinerte attributter kan også brukes ved å velge Egendefinert produktattributt fra valgboksen. Disse legges til på produktnivå og vil ikke være tilgjengelige i lagvis navigasjon eller andre produkter.

Avansert seksjon

  • Innkjøpsnotat – Angi et valgfritt notat for å sende kunden etter at de har kjøpt produktet.
  • Menyrekkefølge – Tilpasset bestillingsposisjon for dette elementet.
  • Aktiver anmeldelser – Aktiver / deaktiver kundevurderinger for denne varen.

Kort beskrivelse av produktet

Legg til et utdrag. Dette vises vanligvis ved siden av produktbilder på oppføringssiden, og den lange beskrivelsen vises i kategorien Produktbeskrivelse.

Kategorier

På høyre side av panelet Legg til nytt produkt er det produktkategorier der du kan plassere produktet ditt, likt et standard innlegg i ditt kontrollpanel. Du kan også tilordne produktmerker på samme måte.

WooCommerce produktkategorier og tagger

Produktbilder

Legg til et hovedproduktbilde og et galleri med bilder.

Angi katalogsynlighetsalternativer og funksjonsstatus

I Publiser-panelet kan du angi katalogsynlighet for produktet ditt.

  • Handle og søke – Synlig overalt, butiksider, kategorisider og søkeresultater.
  • Bare handle – Synlig på butikksider og kategorisider, men ikke i søkeresultater.
  • Bare søk – Synlig i søkeresultatene, men ikke på butikksiden eller kategorisidene.
  • Skjult – Bare synlig på den enkelte produktsiden – ikke på andre sider.

 Du kan også angi om produktet skal markedsføres i produktkategorier, oppsalg, relaterte produkter som et utvalgt produkt. For eksempel kan du merke av i Utvalgt-boksen i alle bunter du selger.

Andre måter å angi som Featured er beskrevet i avsnittet nedenfor: Merk et produkt som Featured .

Legge til et gruppert produkt 

Et gruppert produkt er laget på omtrent samme måte som et enkelt produkt.  Den eneste forskjellen er at du velger Gruppert fra rullegardinmenyen Produkttype.

WooCommerce gruppert produkt - Lagertap
For å opprette ditt overordnede produkt velger du «Gruppert» fra rullegardinmenyen Produkttype.

Lag det grupperte produktet

  1. Gå til: WooCommerce> Produkter> Legg til nytt .
  2. Skriv inn en tittel for det grupperte produktet, for eksempel Tilbake til skolesett
  3. Bla ned til produktdata og velg Gruppert fra rullegardinmenyen. Prisen og flere andre felt forsvinner. Dette er normalt fordi et gruppert produkt er en samling av «underprodukter», og det er her du legger til denne informasjonen.
  4. Publiser .

Det grupperte produktet er fremdeles en tom gruppe. Til dette grupperte produktet, må du:

  • Lag produkter og legg dem til
  • Legg til eksisterende barneprodukter

Å ha valget om å først lage enkle produkter og legge dem til et gruppert produkt senere; or eller først lage et gruppert produkt og legge til enkle produkter senere gir deg fleksibilitet til å legge enkle produkter til mer enn ett gruppert produkt.

Legg til produkter i gruppen 

  1. Gå til: WooCommerce> Produkter> Legg til nytt .
  2. Velg det grupperte produktet du vil legge til produkter til.
  3. Bla ned til produktdata og gå til koblede produkter .
  4. Velg grupperte produkter , og søk etter produktet ved å skrive
  5. Klikk på produktene du ønsker å legge til.
  6. Oppdater
  7. Du kan dra og slippe for å endre rekkefølgen på grupperte produkter. Når du trykker på Oppdater , vises den nye ordren på produktsiden.

Legge til et virtuelt produkt

Når du legger til et enkelt produkt, kan du merke av i virtuell avkrysningsrute i produkttypepanelet.

Med variable produkter blir denne avkrysningsruten flyttet til hver variant.

Hvis du aktiverer dette, deaktiveres alle forsendelsesrelaterte felt, for eksempel forsendelsesdimensjoner. Et virtuelt produkt vil heller ikke utløse fraktkalkulatoren i vogn og kasse.

Legge til et nedlastbart produkt 

Når du legger til et enkelt produkt, kan du merke av for nedlastbar avkrysningsrute i produkttypepanelet. Dette legger til to nye felt:

  • Filsti – Sti eller url til den nedlastbare filen.
  • Nedlastingsgrense – Begrens antall ganger kunden kan laste ned fil.  Helt tomt for ubegrensede nedlastinger.
For maksimal fleksibilitet medfører nedlastbare produkter også en fraktkostnad (hvis du for eksempel tilbyr både en pakket og en nedlastbar versjon av et produkt, ville dette være ideelt). Du kan også merke av i Virtuell-ruten hvis det nedlastbare produktet ikke kan sendes.

Legge til et eksternt / tilknyttet produkt

Velg ‘Ekstern / tilknyttet’ fra rullegardinmenyen for produkttypen. Dette fjerner unødvendige faner, for eksempel skatt og varebeholdning, og setter inn et nytt produkt-URL-felt. Dette er destinasjonen der brukere kan kjøpe produktet. I stedet for å legge til i handlevognen-knapper, ser de en Les mer-knapp som leder dem til denne URL-en.

Legge til et variabelt produkt 

Variable products are arguably the most complex of product types. Variable produkter er uten tvil den mest komplekse av produkttyper. They let you define variations of a single product where each variation may have a different SKU, price or stock level. De lar deg definere varianter av et enkelt produkt der hver variasjon kan ha en annen SKU, pris eller aksjenivå.

See Variable Product for a guide on creating a product with variations. Se Variabelt produkt for en guide for hvordan du lager et produkt med varianter.

Duplicating a product ↑ Back to top Duplisering av et produkt

 

 

 

 

0 replies

Legg igjen et svar

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *